7 استراتژی برای تقویت بازاریابی شما

بازاریابی همیشه یکی از مهمترین محرک های تجاری بوده است، اما در چند دهه گذشته بازاریابی تکامل یافته است و بزرگتر و پیچیده تر شده است. نتیجه این است که اکنون به سختی می توانید با استفاده از پیام های عمومی مشتریان جدید را جلب کنید، بنابراین تنظیم پیشنهادات و شخصی سازی محتوا بسیار مهم است.
طبق تعریف، شخصی سازی، یک استراتژی بازاریابی است که به موجب آن شرکت ها از تجزیه و تحلیل داده ها و فناوری دیجیتال برای ارسال پیام ها و ارائه محصولات به مشتریان فعلی یا احتمالی استفاده می کنند. این استراتژی بسیار مهم است زیرا بیش از 60 درصد مصرف کنندگان انتظار دارند که شرکت ها پیشنهادات یا تخفیف های شخصی را بر اساس مواردی که قبلاً خریداری کرده اند ارسال کنند. در ادامه 7 استراتژی برای تقویت بازاریابی را به شما ارائه می کنیم.

چه چیزی این مفهوم بازاریابی را بسیار قدرتمند می کند؟ بازاریابی مزایای زیادی را برای مشاغل به ارمغان می آورد ، از جمله این موارد:
- ایجاد رابطه: محتوای شخصی به شما امکان می دهد تا به مصرف کنندگان نزدیک شوید و روابط بین آنها و نام تجاری خود را تقویت کنید.
- بهبود تجربه مشتری: پیشنهادات متناسب باعث می شود مشتریان احساس قدردانی و رضایت کنند.
- پیشگام شوید : بازاریابانی که محتوا را سفارشی می کنند ، می توانند انتظار داشته باشند که نسبت به همتایان خود که دارای چابکی کمتری هستند ، مشتریان بیشتری تولید کنند.
- نرخ تبدیل بالاتر: در مورد نتایج فروش نیز همین امر صادق است – پیشنهادات شخصی باعث تبدیل بیشتر می شود.
- حفظ مشتری: آخرین مزیت بسیار مهم است زیرا شخصی سازی وفاداری مشتری را بهبود می بخشد و مصرف کنندگان را به حامیان نام تجاری تبدیل می کند.

اکنون که اصول شخصی سازی در بازاریابی را می شناسید، زمان آن فرا رسیده است که موثرترین راه ها را برای به کارگیری آن در استراتژی خود ببینید. در اینجا لیستی از هفت تاکتیک ساده آورده شده است:
1- جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها:
اگر می خواهید محتوای شخصی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید، باید داده های مربوط به مشتری را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید. این اولین گامی است که باید برای کسب بازخورد ارزشمند و طراحی یک استراتژی مناسب بردارید. اکثر بازاریابان این کار را به سه روش مختلف انجام می دهند:
- تجزیه و تحلیل وب سایت، رفتار کاربران را آشکار می کند
- پیگیری نظرات از طرفداران رسانه های اجتماعی و مشترکان ایمیل
- انجام نظرسنجی از مشتریان و نظر سنجی
2- تقسیم بندی مخاطبان:
هنگامی که مطالب کافی برای کار به دست آوردید، می توانید بر اساس شاخص های مختلف مخاطب را به راحتی تقسیم بندی کنید. این به شما به عنوان سنگ بنای فعالیتهای آتی تولید محتوا کمک می کند. پیشنهاد ما تمرکز بر پارامترهای زیر است:
- سن و جنسیت: نوجوانان یا مصرف کنندگان میانسال را یکسان نمی دانید
- مکان: شما نمی توانید همان تاکتیک را در بازارهای محلی ، منطقه ای و جهانی اعمال کنید
- تحصیلات و درآمد سالانه: افراد تحصیلکرده به خوبی پیشنهادات را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس داده ها تصمیم گیری می کنند
- عادات خرید آنلاین: اینها منافع شخصی مشتریان احتمالی شما را نشان می دهد
3- بخش بندی محتوا:
اکنون که همه چیز را درباره مخاطب مورد نظر می دانید، باید استراتژی ایجاد محتوای مربوطه را طراحی کنید. ویویان واکر، وبلاگ نویس در Brillassignment.co.uk، می گوید که باید محتوا را به گونه ای تقسیم کنید که در سه مرحله قیف فروش مناسب باشد.
او در ادامه توضیح می دهد: “محتوای عمومی و تبلیغات پولی برای کاربران بالای قیف فروش خوب است زیرا به شما در افزایش آگاهی کمک می کند. با این حال ، قسمت میانی و پایین قیف نیاز به یک رویکرد سفارشی تر، با محتوای متناسب، پیشنهادات شخصی و آزمایش رایگان دارد. “

4- ایمیل ها را شخصی کنید:
اگرچه یکی از قدیمی ترین کانال های بازاریابی دیجیتال است، کمپین های ایمیل هنوز نقش عمده ای در تجارت معاصر دارند. بر اساس گزارشات، ایمیل های شخصی شده شش برابر نرخ تراکنش بالاتری را ارائه می دهند. به همین دلیل ، شما همچنین باید ایمیل ها را شخصی سازی کنید تا از استراتژی بازاریابی خود حداکثر استفاده را ببرید.
5- در شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر داشته باشید:
راه دیگر استفاده از شخصی سازی، مشارکت در رسانه های اجتماعی و برقراری ارتباط منظم با پیروان است. هدف این است که با استفاده از سبک و لحن یکسان، کسب و کار را انسانی کنید، و به جهان اطلاع دهید که افراد واقعی پشت پرده کار می کنند. این به شما کمک می کند تا احساس کنید مخاطب مورد تایید است و روابط خود را با مفسران معمولی تقویت کنید.
6- بهبود خدمات به مشتریان:
هر کسب و کاری باید سعی کند خدمات به مشتریان را بهبود بخشد و به مصرف کنندگان اجازه دهد تا نظرات خود را به طور شبانه روزی ارسال کنند یا سوالات خود را ارسال کنند. چه چیزی این روند را بسیار مهم می کند؟ اول از همه ، خدمات مشتری با کیفیت بالا اعتبار سازمان شما را ثابت می کند.
علاوه بر این ، می توانید از سابقه تعامل با مشتری برای شخصی سازی ارتباط با مشتریان خود و پیش بینی نیازهای آینده آنها استفاده کنید. خوشبختانه انواع ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که می تواند در این فرایند به شما کمک کند ، بنابراین می توانید از این بسترها برای خودکارسازی بیشتر کارها استفاده کنید.

7- اندازه گیری نتایج:
شخصی سازی مشتری تنها در صورتی می تواند به شما کمک کند که نتایج استراتژی بازاریابی خود را اندازه گیری نکنید. بنابراین، باید همه فعالیتها را زیر نظر داشته باشید تا هم جنبه های خوب و هم نقاط درد را تشخیص دهید. با انجام این کار ، قادر خواهید بود نقاط ضعف را از استراتژی خود بهبود بخشیده یا حذف کرده و بر محتوایی تأکید کنید که قبلاً موفق بوده است.
نتیجه گیری:
شخصی سازی در بازاریابی نه تنها یک گزینه دیگر بلکه یک ضرورت تمام وقت است. دیگر آن روزهایی که می توانستید محتواهای “برای همه اندازه” ایجاد کنید و انتظار داشته باشید مردم به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان دهند ، سپری شده است. برعکس، هر کاری که انجام می دهید باید به گونه ای تنظیم شود که با نیاز گروه هدف مطابقت داشته باشد.
این پست 7 استراتژی برای تقویت بازاریابی را برای تقویت استراتژی بازاریابی شما شرح داده است. ما شما را تشویق می کنیم که مدتی را برای آزمایش این هک ها صرف کنید و گزینه هایی را پیدا کنید که کاملاً با نیازهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد – این امر در دراز مدت هزاران امتیاز جدید را برای شما به ارمغان می آورد و منجر به تبدیل می شود.
منبع: returncustomer.com
دیدگاهتان را بنویسید