5 راه موثر برای افزایش فروش خرده فروشی

در این پست از مطالب آرانا قصد داریم 5 راه موثر برای افزایش فروش خرده فروشی را به شما خرده فروشان عزیز یاد دهیم.
شاید شما هم جز آن دسته از مشاغلی باشید که برای بقا در بازار رقابتی صنعت خرده فروشی تلاش میکنند. با داشتن بیش از یک میلیون شرکت خرده فروشی در ایران، صاحبان مشاغل برای افزایش فروش خرده فروشی مشکل دارند. در گذشته، خرده فروشان فقط باید با مغازهداران فیزیکی رقابت میکردند اما امروز علاوه بر مغازهداران باید با هزاران شرکت فروش آنلاین نیز رقابت کنند. قراره این خبر خوش رو بهتون بدیم که با وجود افزایش سطح رقابت، باز هم میتوانید به اهداف فروش خود برسید. من در اینجا سعی کردم موثرترین روشها برای افزایش فروش خرده فروشان عزیز را ذکر کنم.
با طرح یک برنامه ساده برای خود مشتریان وفادار گیر بیاورید:
با ایجاد یک برنامه وفاداری ساده میتوانید فروش خرده فروشی خود را افزایش دهید. همانطور که از نامش پیداست، این برنامهها باید یک فضای وفاداری بین شما و مشتریانتان ایجاد کند. بهترین برنامههای وفاداری دریافت پاداش را برای خریداران مشکل نمیکند. در عوض، برنامه های موثر به مصرف کنندگان این امکان را میدهد تا با هربار خرید، امتیاز کسب کنند.
اجرای برنامه وفاداری بر اساس قالب “کوین برای خرید” را در نظر بگیرید. هنگامی که یک مشتری کالایی را از فروشگاه شما خریداری میکند، کوین به دست میآورد که میتواند برای خرید بعدی خود از آن کوینها استفاده کند. این سیستم خریداران را ترغیب میکند تا محصولات بیشتری بخرند. این اقدام همچنین باعث میشود مشتریان از خرج کردن پول در فروشگاه شما احساس خوبی داشته باشند. بنابراین، این یک راه موثر برای افزایش فروش خرده فروشان است.
استراتژیهای تجاری سازی محصول را بهینه کنید:
یکی دیگر از راههای عالی برای افزایش فروش فروشگاههای خرده فروشی، پیاده سازی بهترین استراتژیهای تجاری است. تجارت خرده فروشی مستلزم موقعیتیابی استراتژیک محصولات برای جذب خریداران است. شما بهراحتی میتوانید از طریق خرید و فروش محصول، به صورت حضوری و مشتریان آنلاین درگیر شوید.
برای افزایش فروش حضوری، از نشانه برای نشان دادن معاملات عالی استفاده کنید. علامتهایی برای سطلهای زیر 20 دلار و بخشهای «فروش» ایجاد کنید. با بیان داستانی از طریق تصاویر و مجموعه محصولات، فروش آنلاین خود را افزایش دهید. از متن دقیق و در عین حال مختصر استفاده کنید تا داستان خود را به صورت آنلاین نیز به اشتراک بگذارید. با استفاده از استراتژیهای مناسب برای فروش محصول، میتوانید فروش را به صورت آنلاین و حضوری به سرعت افزایش دهید.

تبلیغات در شبکههای اجتماعی:
علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، از کانالها و رسانههای اجتماعی برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید. اکثر خریداران امروزی حداقل از یک بستر رسانههای اجتماعی به طور مرتب استفاده میکنند. بنابراین، میتوانید با مصرف کنندگان بیشتری ارتباط برقرار کرده و از طریق کانالهای معروف، برند خود را تبلیغ کنید. یکی از بهترین کانالها برای مشاغل خرده فروشی، اینستاگرام است.
از طریق گزینه های دقیق هدف گیری مصرف کننده اینستاگرام، میتوانید ترافیک پایینی از افراد را به فروشگاه خود هدایت کنید. به سادگی جمعیتی را که میخواهید با تبلیغات خود شناسایی و سپس آنها را انتخاب کنید. اینستاگرام بانک اطلاعات زیادی از اطلاعات کاربران را در اختیار دارد. شما میتوانید از این دادهها برای هدف گیری کاربران بر اساس جنسیت، سن و مکان به راحتی استفاده کنید. از ابزارهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کنید تا مشتریها را به فروشگاه خرده فروشی خود برسانید. سپس، می توانید فروش آنلاین و آفلاین خود را نیز گسترش دهید.
احساسات مشتریان را ترغیب و از آن استفاده کنید.
بسیاری از فروشگاه های خرده فروشی نیز از طریق برانیگیختن احساسات مشتریان، فروش زیادی میکنند. این استراتژی بر ارتباط موثر با مشتریان فروشگاه تمرکز دارد. این امر به ویژه برای خرده فروشان که سعی در فروش اقلام گران قیمت دارند بسیار خوب عمل می کند.
کار را با گفتن به مشتریان شروع کنید که می دانید آنها چه احساسی دارند. نشان دهید که درک کرده اید که قیمت می تواند یک مشکل باشد. این یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با خریداران است.
سپس، مثال دیگری را ارائه دهید که چنین احساسی داشت. داستانی را در مورد خریدار دیگری که در موقعیت مشابه این خریدار قرار گرفته است را، بیان کنید.
روش را تکمیل کنید و توضیح دهید که چگونه خریدار دیگر آنچه را که در محصول شما نیاز دارند پیدا کرده است. اکثر خریداران می خواهند راحتی و طول عمر را در یک محصول بیابند. این ویژگی ها را برجسته کنید تا فروش بیشتری در فروشگاه خرده فروشی خود ببندید.

ایجاد حس فوریت
در نهایت ، برای افزایش فروش خرده فروشی احساس فوریت را در مشتریهای خود ایجاد کنید. این استراتژی، خرید از مغازههای خرده فروشی را افزایش میدهد. کلید این تاکتیک تمرکز بر محدودیتهای زمانی است. با مشخص کردن تاریخ پایان فروش، تبلیغات را انجام دهید. تخفیفهایی را ارائه دهید که فقط تا مدت زمان مشخصی دوام داشته باشد. از عباراتی مانند “از دست ندهید!” استفاده کنید. و “آخرین فرصت!” در ایمیلها و علائم تجاری فروشگاه شما این امر مصرف کنندگان را تحت فشار قرار میدهد تا بلافاصله از معاملات شما استفاده کنند. بسیاری از خریداران به سرعت شروع به خرید محصولات از شما میکنند. همچنین اغلب بدون معامله خاصی بیش از حد معمول هزینه میکنند. بنابراین، این یک استراتژی عالی برای خرده فروشان است که سعی می کنند فروش خود را افزایش دهند.
برای پیشرفت در صنعت رقابتی خرده فروشی، باید دائماً فروش خود را افزایش دهید. یک برنامه وفاداری ایجاد کنید که به مشتریان اجازه میدهد سریع و آسان پاداش دریافت کنند. همچنین می توانید با بهینه سازی استراتژیها، فروش محصولات خود به صورت آنلاین و در فروشگاه را افزایش دهید. از رسانههای اجتماعی برای دسترسی بیشتر مصرف کنندگان نیز استفاده کنید. علاوه بر این، از روش ترغیب احساس برای متقاعد کردن مشتریان حضوری برای خرید محصولات گران قیمت استفاده کنید. علاوه بر این استراتژیها، احساس فوریت برای افزایش خریدهای تکانشی ایجاد کنید. از این روشها برای افزایش موثر فروش خرده فروشی خود استفاده کنید.
منبع:returncustomer.com
بیشتر بخوانید: چگونه مشتریان خود را شگفت زده کنیم؟
دیدگاهتان را بنویسید