چگونه مشتریان خود را شگفت زده کنیم؟

چگونه مشتریان خود را شگفت زده کنیم؟ در این مطلب از مجموعه پستهای آرانا قرار است به این سوال پاسخ دهیم. آیا تا به حال با هدیهای غیر منتظره از یک شرکت برخورد کردهاید؟ وقتی شما این هدیه را دریافت کردید چه احساسی نسبت به آن شرکت و کمپانی داشتید؟ این هدیه، حتما حسابی شمارا خوشحال کرده؛ درسته؟؟
وقتی پای وفادار نگه داشتن مشتریان به میان میآید، یک حرکت ساده میتواند راهگشا باشد. من سعی کردم در اینجا به شما 5 روش کاربردی و ساده را معرفی کنم که با رعایت کردن آنها میتوانید مشتریان خود را شگفت زده و خوشحال کنید.
برای ارجاع به آنها پاداش دهید:
تبلیغات دهان به دهان (Word Of Mouth Marketing) یکی از ابزارهای تبلیغاتی بسیار قدرتمند است. ۹۲% از مصرفکنندهها، پیشنهادهای دوستان یا خانوادهشان را بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات باور میکنند. ارجاع دادن مشتری توسط مشتریان قبلی شما، می تواند درآمد شما را افزایش داده و هزینههای بازاریابی مرتبط با مشتریان برنده را کاهش دهد. اگر مشتری جدیدی از طریق مشتری قبلی کسب و کارتان کسب کردید، مطمئن شوید که حتما از آنها تشکر میکنید! برای آنها کارت هدیه ارسال کنید یا اگر یک شرکت B2B هستید میتوانید آنها را در یک برنامه تقسیمی درآمد مشارکت دهید.
برای وفاوداران خود جشن بگیرید:
اگر مشتری از ابتدا با شما بوده است، به او حتما اطلاع دهید که چقدر این وفاداری، برای شما مهم است. بدون آنها، شما جایی که هستید نمیبودید! یک حرکت خوب این است که یک یادداشت تشکر برای آنها ارسال کنید. در مورد اینکه چگونه از مشتری خود تشکر کنید، حسابی فکر کنید. حرکت شما برای مشتریان وفادار شما، باید یک حرکت خاص و ویژه باشد. بهعنوان مثال اگر شما سازنده جواهرات هستید، یک جعبه جواهر شیک میتواند یک هدیه خوب و خاص برای مشتریان وفادار شما باشد. اگر که شما صاحب یک رستوران هستید، دعوت مشتریان وفادار برای یک دورهمی رایگان، میتواند یک جشن باشکوه برای شما و مشتریان شما باشد.

یک توییت ساده ولی کارساز بزنید:
یک توییت تعریفی از مشتریان، کاری میکند کارستان. شما تنها یک توییت میزنید اما اثر آن توییت تا سالها در ذهن مشتریان شما خواهد ماند. تشکر از مشتریان چه به صورت شخصی و چه به صورت عمومی میتواند به مشتریان احساس خاص بودن بدهد. همین یک توییت ساده یک راه عالی برای ماندگاری دائم شما در ذهن هاست!
ازبازخوردها و نظرات مشتریهای خود تشکر کنید:
اگر مشتری به شما پیشنهادی داد و شما آنرا اجرا کردید، حتما یک ایمیل تشکر به آنهاارسال کنید. همین یک کار ساده، یک فرصت عالی است تا به مشتریان خود اطلاع دهید که چقدر قدردان آنها هستید. همچنین شما میتوانید از آن بهعنوان راهی برای جلب نظر آنها در مورد آخرین تغییرات خود استفاده کنید.
توصیههای دوستانه کنید:
با مشتریان خود رابطه برقرار کنید. واقعاً دوست داشتن و دوست نداشتنهای آنها را درک کنید. اگر چیزی را دیدید که فکر میکنید ارزش آن را دارد، به آنها اطلاع دهید. یک مثال عالی برای یک خرده فروش این است که یک ایمیل با فهرستی شخصی از جدیدترین مد روز را به مشتریان ارسال کند.
شما همیشه باید تلاش کنید، قبل از هر چیز، تجربیات عالی را به مشتریان خود ارائه دهید. اگر از مشتریان خود ناراضی هستید، قطعا هیچ هدیهای نمیتواند آنها را به شما وفادار نگه دارد. اما اگر طرفداران شاد و وفادار دارید، تشکر و پاداش دادن به آنها به هیچ وجه ضرری ندارد که به آنها احساس میکند واقعاً خاص هستند.
منبع: returncustomer.com
دیدگاهتان را بنویسید